onsdag 9 mars 2011

Små spik o små tips...


Här hos oss regnar det småspik idag, Ja små regndroppar
som piskar hårt i Ansiktet...

Tur att solensstrålar gjort att man orkar några sådana här dagar också..
Hm , man vänjer sig fort vid att vakna med sol som letar sig in bakom rullgardinen, men
vi har ju en underbar Vår o Sommar framför oss med mycket sol får vi hoppas...


Nog pratat om väder o vind, Hm...
Vart ju visst en Inredningsblogg..tihi...


Måste Tipsa er alla där ute i vårt Avlånga Land om dessa, helt underbara i mina Ögon...
Ica Maxi de kan om de vill...
Två storlekar o för ynka penagar, Perfekt!!




De minsta fick följa med mig hem, perfekta till den lilla Efterrätten eller
till Tepåsen vid fikat..

Hm,kanske skulle köpa på mig fler?!



När vi inte andvänder dem får de trona här, inte kan man göma dem i skåp?!

OnsdagsKramar...

24 kommentarer:

kalllebodalantliv sa...

Tack för tipset jag letar just nu efter nytt porslin ..dessa ser ju söta ut ..måste kollas ..ja vad vi tjatar om vädret lite till mans ..precis som om det blir finare för det ..kramar till dig ..jeanette.kallebodalantliv

Liza sa...

Åh.. jag kom försent till stan, dom minsta va slut, får hoppas dom får in fler! Dom va ju så perfekta i storleken!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Mariette sa...

Ja även Ica Maxi får väl hänga på trenderna... Verkligen såna skålar som är helrätt!

Gillar när du samlar det där i lådan också...

Pst, det har slutat komma onödigt från himlen, det känns som ombytligt vårväder eller nåt(!). Det är på G tycker jag allt...

Kraam Mariette

blomsterboden i skanör marie sa...

Vad har jag missat? ska ni flytta?var? när? hur? ert hus verkar ju vara helt underbart :0)
gillar skålarna, måste kollas upp om dom fins kvar.

regniga kramar Marie

Fröken C sa...

Såna söta ting ska inte gömmas i skåpen:))
Alltid kul när man hittar såna fynd på andra ställen än dyra inredningsbutiker:))))

Kram C

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så söta skålar! Superfina, liknar Ib Laursens;)

Hoppas du får en fin kväll!

Kram Jenny

Anonym sa...

Skålarna var jättesöta. Måste kolla in dom vid nästa Maxibesök, jag som är HELT utan skålar i mina skåp ;) hi hi
Kram Annika

Unknown sa...

Det tipset tackar jag för :)
Maxi nästa..
Kram Maria

Vit dröm sa...

Oj Ica maxi säger du? Jättefina var de!
Hoppas du har en skön kväll!
Kram Anna

Dessie sa...

Åh vilka jättefina! Tack så hemskt mycket för det tipset.

Ha en fin kväll.

Kram Dessie

Norr om Köpenhamn sa...

Åååh så fina skålar :o) Jag fick klartecken från mannen min för ett tag sedan att det var ok att skicka iväg Ikeaskålarna till sälla jaktmarker. Iställer ska det inköpas just sådana skålar. Men jag tänkte finna på loppisar i olika former o färger. Men varför inte inhandla ett par på Ica Maxi också ;o)

Din margarinlåda är så fin med alla mysiga prylar :o)

Ha en skön kväll!
Kram Ulrika

Hulda sa...

Lekkert! De små skålene er nydelige. Passer så godt på hyllen din. Stilig kasse også!

Millas hem sa...

Tjaba!

Urläckra småskålar!
Ica Maxi here I come!=0

Kraaam

zinkadus sa...

DE SKÅLARNA VAR JÄTTEFINA. DE PASSADE BRA DÄR I FÖNSTRET HOS DIG. HA DET /ANNELIE

Fru W sa...

Men kära du...nu måste jag ju lunchshoppa i morgon igen:)
Du ger mig många små bra tips....kram Sofia

LOPPISLIV sa...

Jaaa och nu kom det snö till råga på allt, bläää jag vill ju ha solsken och vår :-))) Hoppas inte det kommer mer nu, men mars vädret kan vara lite si och så...

Ohhh vilka söta skålar, måste absolut ner en runda till maxi och kika in dessa imorgon :-) Tack för tipset. Kraaaaam P

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättefin skålar! Tack för tipset.
Stor Kram Annelie ♥

Photo by Maria sa...

Bättre att det regnar småspik än att det kommer snö iaf :-) Men allra helst en massa sol..

Så söta små skålar, man kanske skulle kika på dem när man är inom Maxi.. Tackar för det tipset..

Ha en fin natt och en härlig torsdag..

Kram Mia

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hej Fröken Knopp! Vilken härlig blogg du har! Inspirerande och glada bilder!!

vitadrömmarobusigabarn sa...

Helt underbara dessa skålar
man kan hitta ett o annat på maxi

må så gott
kramis Tina

Vintage House sa...

Hej
Så fina de är, ica Maxi har mycket fint..
Här har det snöat för fullt.
ha en skön kväll
kram
sandra

Lilla Brödhult sa...

Åh vilka snygga skålar du fyndat..
Ja du ikväll var det snö när jag körde hem från jobbet, men snart kommer våren och värmen..
Önska dig en fortsatt skön vecka kram Helene

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad mycket fint !
Många fina saker :)
Ha en fin dag!

Kram Sirpa

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder av vakkert porselen som absolutt skal være fremme og i bruk mener jeg..

Ønsker deg en fin helg 0)?

klemmer 0)